بازخورد درباره این کالا

سرچشمه تصوف در ایران اثر سعید نفیسی

مرا اگاه کن


از طریق:
ثبت

نقد و بررسی

سرچشمه تصوف در ایران اثر سعید نفیسی

چاپ قدیمی و متن کامل با جلد سلفون

با اطمینان خرید کنید، کتابفروشی میم داری نماد اعتماد از وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد

نمایش بیشتر - بستن

مشخصات کتاب سرچشمه تصوف در ایران

معرفی کتاب سرچشمه تصوف در ایران

این کتاب تحقیقاتی است درباره تصوف از لحاظ فلسفی، بودایی، یهودی، اسلامی، نصاری، طریقت_شریعت، تاریخی، سماع، جوانمردی و پیشوایان این طریقه از روزگاران کهن تا به امروز می باشد.

دیباچه استاد سعید نفیسی

مطالبی که درین کتاب بنظر خوانندگان گرامی می رسديك قسمت از یادداشتهاییست که برای تدریس تاریخ تصوف در دوره دکتری ادبیات دانشگاه تهران کرده ام و برخی تقریراتیست که دانشجویان عزیز از من شنیده اند و یادداشت و تندنویسی کرده اند و بیادگار بمن سپرده اند. قسمتی از آغاز این مطالب سابقاً بعنوان «تأثیر تعلیمات بودایی در فرهنگ ایران» و «تصوف ایران از نظر «فلسفی در مجلهٔ فرهنگ نو شماره های ٣ و ٤ و ٥ و ۷ چاپ شده است و درین کتاب برخی از آن مطالب را تکمیل کرده ام .
چون سفرهایی در پیش دارم و خستگی و درماندگی مرا بیم میدهد که نتوانم مباحث دیگر برین یادداشتها بیفزایم و آنچه هست پراگنده شود و از میان برود اینست که در انتشار آنها شتاب کردم و گرنه درین زمینه کتابی بسیار مفصل ترازین و در چند مجلد می بایست فراهم آید. مباحثی که ازین یادداشتها و تندنویسیها بیرون آورده ام برای تکمیل چندین کتابیست که درین اواخر در تاریخ تصوف بزبان فارسی فراهم شده و تحقیقاتیست که خاورشناسان درین زمینه کرده اند. درین كتاب من تنها بنکاتی پرداختم که دیگران پیش از من یا بدانها توجه نکرده اند و یا برخی تعصب ها مانع از بیان آنها شده است.

پیداست که بسیاری از مطالب این کتاب فهرستی از موضوعیست که درخور آنست بتفصیل هر چه تمام تر در آن بحث کنند. کنند. دریغ دارم که ناتوانی و تنگی وقت مجال نمیدهد خود این وظیفه را ادا کنم . مقصود من ازین کتاب اینست که این گونه مطالب تازه راکه دیگران بدانها توجه نکرده اند طرح کنم و راه را برای کسانی که باید دنباله کار را بگیرند .بگشایم امیدوارم دانشمندان جوانی که در زمینهٔ این گونه بررسیهای دور از تعصب امید من تنها بایشانست کاری را که متأسفانه من ناتمام گذاشته ام بپایان برسانند
طهران پایان شهریور ماه ١٣٤٣
سعید نفیسی

امتیاز کاربران به:

سرچشمه تصوف در ایران اثر سعید نفیسی (0نفر)
کیفیت کتاب
0
محتوای کتاب
0
سهولت استفاده از سایت
0
ارزش خرید به نسبت قیمت
0
دیدگاه خود را در باره این کالا بیان کنید برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. اگر این محصول را قبلا از این فروشگاه خریده باشید، نظر شما به عنوان مالک محصول ثبت خواهد شد. افزودن دیدگاه
نظرات کاربران

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

    هیچ پرسش و پاسخی ثبت نشده است.

پرسش خود را درباره این کالا بیان کنید

ثبت پرسش

همچنین ممکن است دوست داشته باشید…

محصولات مرتبط