بازخورد درباره این کالا

زبان از یاد رفته اثر اریک فروم

مرا اگاه کن


از طریق:
ثبت

نقد و بررسی

زبان از یاد رفته اثر اریک فروم

چاپ قدیمی و متن کامل

با اطمینان خرید کنید، کتابفروشی میم دارای نماد اعتماد از وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد.

نمایش بیشتر - بستن

زبان از یاد رفته

اثر اریک فروم

  • ترجمه ابراهیم امانت
  • چاپ سال ۱۳۶۲
  • انتشارات مروارید
  • قطع: رقعی
  • جلد: شومیز

بخشی از کتاب زبان از یاد رفته :

این کتاب برمبنای سخنرانی هایی که طی یک دور مقدماتی برای دانشجویان عالی مؤسسه روانپزشکی ويلیام وایت و نین دانشجویان بنینگتن ادا کرده بودم تنظیم شده است، ولى علاوه بر دانشجویان روانپزشکی و روانشناسی مردم عادی نین میتوانند از آن استفاده کنند. همان طور که در زیر عنوان کتاب ذکر شده است بحث ما مقدمه ای است در درك و فهم زبان سمبوليك، و به همین دلیل در مورد بسیاری از مسائل پیچیده و مشکل این رشته که توضیح آن از حوصله يك كتاب مقدماتی خارج است سکوت کرده ام.

مثلا نظرید فروید را صرفا در سطح كتاب تعبير رؤیا مورد بحث قرار داده ام و به مفاهيم مشکل تری که در نوشته های بعدی او مطرح شده است توجهی نکرده ام؛ همچنین از شرح و توصیف آن دسته از وجوه زبان سمبوليك که گرچه برای درك کامل مسائل مطرح شده لازمند، ولی مستلزم اطلاعات بیشتری از آنچه در صفحات این کتاب کوشش شده است بیان شود هستند، صرف نظر کرده ام و قصد دارم این مسائل را در جلد دوم کتاب که بعدها منتشر خواهد شد مورد مطالعه قرار دهم.

به جای استفاده از واژه تعبير رویا که عموما مورد استفاده قرار میگیرد عمدا واژه درك رویا را به کار برده ام . چون همانطور که در صفحات کتاب نشان خواهم داد زبان سمبوليك زبانی است مستقل و شاید بتوان آن را تنها زبان جهانی و همگانی نژاد انسان تلقی کرد، پس بدین ترتیب وظيفة ما تعبیر و یا ترجمه این زبان به عنوان يك دسته علائم سری و مصنوعی نیست بلکه باید سعی کنیم در واقع آن را فراگیریم. به عقيده من درك زبان سمبولیک برای هر کس که مایل به شناختن خود باشد لازم است و نمیتوان آن را فقط برای کسانی که به روان درمانی امراض روحی میبردازند قابل استفاده دانست و به همین دلیل فکر می کنم زبان سمبولیك را نیز مانند زبانہای خارجی دیگر باید، در دبیرستانها ودانشگاه ها تدریس کن ند. یکی از دلایل نوشتن این کتاب یاری به تحقق همین فکر است.

 

امتیاز کاربران به:

زبان از یاد رفته اثر اریک فروم (0نفر)
کیفیت کتاب
0
محتوای کتاب
0
سهولت استفاده از سایت
0
ارزش خرید به نسبت قیمت
0
دیدگاه خود را در باره این کالا بیان کنید برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. اگر این محصول را قبلا از این فروشگاه خریده باشید، نظر شما به عنوان مالک محصول ثبت خواهد شد. افزودن دیدگاه
نظرات کاربران

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

    هیچ پرسش و پاسخی ثبت نشده است.

پرسش خود را درباره این کالا بیان کنید

ثبت پرسش

همچنین ممکن است دوست داشته باشید…

محصولات مرتبط